lördag, mars 15, 2008

Ett år har 365 dagar...


DN:s Hanna Hellquist har intervjuat Carl Bildt. Jag sammanfattar några av de viktigaste punkterna:

Vad händer 2009?

- Då händer det jättemycket, det är ju ett helt år, 365 dagar.

Hur börjar din dag?

- Jag vaknar i allmänhet med en varierande grad av svårighet. Sen går jag upp och borstar tänderna.

Har du några husdjur?

- Nej, jag hade en sköldpadda när jag var liten, men den dog.

Vad hette den?

- Den hette Fredag och den dog, det var en mycket tragisk händelse.

Berätta Carl!

- Det är en tragisk händelse som jag inte vill bli påmind om. Jag minns inte hur gammal jag var, men han är död och det är en mycket sorglig sak. Eller om det var en hon.

Vet du hur man könsbestämmer sköldpaddor? Hannarna har konkava magar, så att de ska kunna bestiga honorna.

Vad vet du om Sverige då, till exempel, vilka artister gick direkt vidare till Globen i lördags?

- Det missade jag.

Vad lyssnar du på för musik?

- Det borde jag veta eftersom jag tillbringade en lång stund i går med att föra över musik till min ipod.

Ps: Bilden har jag hittat genom Kärringen mot strömmen, en av alla dessa oseriösa bloggar som skrivit en del om Kalle.

1 kommentar:

AstroTurf sa...

"När jag har sagt till mina kolleger att jag ska intervjua dig har de liksom ryggat tillbaka. Det finns två sorters folk som de bävar för att intervjua - riktigt små barn och dig. Vad har du gjort med svenska journalister egentligen?

- Ja, jag vet inte. Jag har väl uttryckt mig oförblommerat. Snusar du?"
Det är väl just Bilts förmåga att ta över intervjuerna som gör att han känns lite hal.