torsdag, april 17, 2008

Söndag hela månaden

Det har varit Söndag i nästan en månad nu på den här bloggen. Jag har rest en del, från New York till Vancouver. Jag var på väg att bussa till Montréal men i sista stund svek jag Greyhound för Air Canada. Så kom jag fram nästan åttio timmar snabbare, och lite billigare också.

Jag har skrivit krönikor om Vancouver och Montréal, men då de inte är publicerade ännu (Stockholms fria Tidning, Sundsvalls Tidning och de vanliga misstänkta) så kan jag inte lägga ut dem på bloggen. Jag har gjort en längre intervju med Paul Craig Roberts som kommer i mitten av maj i min gamla tidning Folket i Bild. Det är hård Bushkritik från en Reaganit. En man som fortfarande försvarar vad USA gjorde i Nicaragua kritiserar Bush krig i Irak och allt de neokonservativa står för... Den blir allt mer aktuell.

Jag har skrivit om hur internet påverkat romanen, men då det inte är så tidsbundet så är tidningarna inte snabba med att trycka.

Jag har också pulat med en bok Bombdiplomati som handlar om hur man skapar en fiende. Det kommer på nystartade förlaget Verbal i höst. Jag tror den är planerad till September. Jag återkommer om den och kontaktinformation för de som vill beställa direkt från förlaget.

Inga kommentarer: