tisdag, mars 02, 2010

Ett öppet brev till Göran Hägglund


Jesus har sagt: låt barnen komma till mig. Kristdemokraterna säger sig grunda sin lära på denne Jesus. Du har också öppet erkänt att du tycker om barn. Därför har jag några frågor till dig, Göran Hägglund.

Har barnen rätt att vara trygga?

Har inte alla barn rätt att slippa sexuella närmanden från vuxna?

Hur tänker du, Göran Hägglund, agera för att det inte ska finnas någon osäkerhet kring kristdemokraternas och din personliga syn på pedofili? Jag väntar på ett svar från dig där det tydligt framgår att du tar avstånd från pedofili.

Det finns en annan sak jag vill fråga dig om. Den 21 mars planerar jag att hålla en liten marsch till minnet av femtioårsdagen av terroristupprensningen i Sharpeville, Sydafrika. Jag tänkte hålla till nere på Rinkeby Torg men jag är lite orolig över alla dessa som hatar vita i Rinkeby.

Kan jag räkna med ditt stöd för att jag håller den här marschen?

Har inte varje person, oavsett bakgrund, rätt att slippa blir trakasserad och förföljd?

BTW Göran. Inget svar är också ett svar.

Inga kommentarer: