måndag, november 08, 2010

USA senator föreslår krig mot Iran

Idag talade den amerikanska senatorn Lindsey Graham öppet om nödvändigheten av att starta ett krig mot Iran.



En viktig "detalj" som förbigått Lindsey (och de flesta andra toppolitiker) är att den amerikanska säkerhetstjänsten inte anser att Iran har ett kärnvapenprogram. Frågan är vad för slags garantier som duger för senator Lindsey och andra amerikanska dårar, om de inte ens vill tro på USA egen säkerhetstjänst.


Lindsey är inte den enda amerikanska senatorn som öppnat för ett krig mot Iran. Så här lät Joseph Liberman (som jag stött på i min tidningsbutik i New York) för några år sedan.




Och när Hillary Clintion var senator drog hon sig inte för att tala om att USA kunde "utplåna" Iran.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

OT Pierre,
men ett tips, men du kanske redan känner till det. Här kommer det i alla fall: Vill du att YouTubefilmerna ska gå in i din textspalt kan du ändra bredden och höjden på dem. Jag gissar att du har c:s 425 pixlar breda spalter. Kika i koden så hittar du på två ställen siffrorna för höjd och bredd och kan ändra dem på båda ställena, proportionellt. Det har sina poänger att besökare kan se och hinderfritt använda alla reglagen nedtill, som ibland kan ligga delvis bakom bilder i spalten bredvid annars, förutom att det ser snyggare ut.

Annars tycker jag, förstås, att din spaltbredd är helt korrekt. Man ska inte ha läsrader längre än mellan 60-65 tecken (blankslag ej inräknade) för att texterna ska vara smidiga att läsa (layout apropå läsindex och sånt) :-).

Pierre Gilly sa...

Kerstin,
Jag ändrade från 625 till 425 innan jag lade ut videorna (eller vad det nu heter i plural). I min gamla PC ser det bra ut men i Safari/Ipad så ser jag nu att de för stora. Hm Du verkar också använda Safari ... :) Jag ska krympa dem ytterligare...

Kerstin sa...

Jo, jag använder också Safari. Man har väl Mac :-).

Och nu blev filmerna väldigt små. Men man kan ju förstora dem själv om man vill.