onsdag, november 07, 2012

Mitt Romney vann valet





SvD2 DN

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ursäkta, vad är det du svamlar om F. "Rienfeldt"? Och vad är din definition av "etniska amerikaner"? Afro-amerikaner och ättlingarna till de tidiga kolonisatörerna?

Pierre Gilly sa...

Om man tittar på etniska svenskar mitt i livet så har vi en mycket låg arbetslöshet, förklarade vår statsminister för en tid sedan. F. Rienfeldt resonerar likadant om det amerikanska valet.

Spiring sa...

Du menar förmodligen Reinfeldt. Sånt kan vara förvirrande för en del.

Spiring sa...

OK, nu fattar jag. Även jag blev tydligen lite förvirrad.

Pierre Gilly sa...

Jag var för kryptisk; antog att statsministerns groda var välkänd. Nu finns det en länk i alla fall.

Spiring sa...

Konstigt att han inte försökt förklara bort det med att han egentligen sa "etiska" svenskar. Eller "estniska". Jag tror bägge de grupperna har jämförelsevis låg arbetslöshet.

martin sa...

Jag tyckte du var skitrolig! Kan jag malligt säga.

Det du säger är dessutom helt sant, om man räknar som en borgare.

Anonym sa...

Fucking Reinfeldt is a moron and he knows one when he sees one like the super moron Mitt

Kerstin sa...

Pierre:
Den var bra. Ser man till mormoner mitt i livet så vann han definitivt valet, en rent förkrossande seger faktiskt. :-)