söndag, april 14, 2013

En annan Omar Mustafa

"När Omar Mustafa valdes in i styrelsen för Stockholms Arbetarekommun var muslimkritiker väldigt snabba med att försöka koppla honom till antisemiter. Alla som sagt något antisemitrasistiskt, antiisraeliskt eller tom antisionistiskt och som på något sätt korsat Omars väg skulle nämnas i samma meningar som hans namn och därmed ville man smutskasta honom och få människor att associera hans namn med rasism."

Läs resten på Anna Ardins blog

Läs också Stig Björn Ljunggren:
"Dock har jag tyckt att det mesta som sagts om Omar Mustafa varit nonsensdebatt och där de sedvanliga änglakörssjungande PK-gänget försökt göra den som vill ha ett politiskt inkluderande samtal där även dårfinkarna får möjlighet att yttra sig, till antisemit och homofob."

I posten Huvudkrympandets virus sprider sig


Dn

Svdsvd2 DN skånskansvd2

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anna Ardin skriver på sin blogg:”Men det som gör mig bortom ledsen och besviken, rentav chockad och arg är att Expo jobbar med den här typen av smutskastade.”

Jag frågar mig: är Anna Ardin ärlig, när hon säger att hon är ”chockad” av Expos beteende. Om hon är ärlig måste hon vara en av de mer naiva personerna i sin ”line of business”.

Simsalablunder sa...

Jag kan inte släppa tanken på att angreppen på Omar, från socialdemokrater, främst är för att åter få in Ylva Johansson i VU. Det för att förändra maktbalansen åt höger.