torsdag, juni 20, 2013

Recenserad i Sundsvalls Tidning

Kjell Carnbro har skrivit en ganska positiv recension av Informationskriget mot Iran i Sundsvalls Tidning.
"Det behövs att någon vågar stanna upp när alla andra springer i samma riktning. Det är inte detsamma som att tillskriva sig rätten till sanningen, men visst kommer jag att läsa rapporteringen om Irans kärnprogram med mer kritiska ögon i fortsättningen."

Carnbo var chefredaktör i liberala ST i tjugo år fram till sin pensionering. Läs hela här

Och så har jag en debattartikel i frågan i Arbetaren

3 kommentarer:

Kjell Martinsson sa...

Jag hade en gång en arbetskamrat från Iran som - trots att han hade många släktingar kvar - ansåg att et kärnvapenanfall mot Iran var befogat. Jag vet inte om han ändrat sej idag. Hans utsaga kom i början av 2000-talet.

martin sa...

Lite synd att journalister i våra liberala dagstidningar upptäcker källkritik först efter att de gått i pension. :)

Anonym sa...

Jag har också känt många iranska vildhjärnor med samma uppfattning som Martinsson ovan, det KAN bero på att den absoluta majoriteten, för att inte säga samtliga, Iranier i väst tillhör den välbeställda, urbana (övre) medelklassen. En försvinnande liten västinfluerad minoritet i sitt hemland till skillnad från den överväldigande majoritet vi aldrig får höra om i svensk papegojmedia, de som röstade fram Ahmadinejad. De består mestadels av amerikaniserade högerspöken, rojalister och rena fascister som gärna ser ett Iran under USA och israels stövelklackar ungefär som på Shahens tid.