lördag, mars 08, 2014

Konspiration i Kiev?



Krönika i fib.se

8 kommentarer:

martin sa...

Utöver det finns det de där sakerna som aldrig nämns i västerländsk media. White Stream, Fracking, spekulation med jordbruksproduktion och mark, fastighetsspekulation.

Man kan anta att Swedbank är redo för en revansch, de fick ju lägga ned i Ukraina, men jag förutser att de snart kommer etablera sig där igen och spekulera med fastigheter.

Anonym sa...

Om man skulle antaga att Paet inte är invigd men att Ashton är invigd, så motsvar väl Paets bekymrade tonfall och Ashtons lama reaktion det förväntade utfallet.

Sunburn sa...

Swedbank har varit med och sponsrat nye premiärministern. Hans hemsida togs snabbt ner

Magnus Berg sa...

Hej! Pierre!

Jag läser just nu, med mycket stor behållning, "Informationskriget mot Iran". Eftersom jag inte hittar någon e-post-adress till dig så får min kommunikation ske på detta sätt. Denna "kommentar" är inte avsedd att publiceras och skräpa ner på din blogg.

Jag skulle kolla upp några noter på sidan 68.
Not 1. Carl Bernsteins artikel "The CIA and the media" kan läsas på CB:s hemsida. http://www.carlbernstein.com/magazine_cia_and_media.php

Not 9 har flyttat till http://www.antiwar.com/paul/paul79.html

Jag kanske hittar mer...

P.S. Din bok borde bli ett obligatoriskt inslag i grundskolans undervisning vid fostrandet av kritiskt tänkande och demokratiskt sinnade medborgare. D.S.

Pierre Gilly sa...

Till mr B som inte ville ha sin kommentar publicerad.
Informationskriget mot Iran lär väll bli e-bok förr eller senare, och så då kommer ditt korr till användning.
Tack för uppmuntran :)

Magnus Berg sa...

Hej igen. Du får gärna publicera min kommentar. Det vara bara det att jag personligen tycker att den kan vara lite utanför tråden.
Nu har jag varit inne på Bokus och recenserat boken samt håller på att lägga upp den lilla recensionen på min blogg. Din bok är ju skitbra. Och som jag tänkte så kan du uppdatera noterna till nästa utgåva.

Pierre Gilly sa...

Tack för den snälla recensionen på Bokus. :)

martin sa...

Swedbank annonserade missnöje med regeringen i Ukraina i Augusti 2013. De sålde även sina Ryska tillgångar. Vet bankerna något om konflikterna i världen som de inte delar med sig av til oss andra?
http://www.svd.se/naringsliv/swedbank-lamnar-ryssland-och-ukraina_8044106.svd